Wednesday, July 22, 2009

Salami Aleikum


دیروز افتتاحیه فیلم سالامی علیکم – همه جای آلمان سرای من است ، با حضور علی صمدی، کارگردان ایرانی ساکن آلمان و بازیگران این فیلم از جمله کمدین معروف اتریشی ایرانی الاصل میشاییل نیاورانی در کلن و در سینمای روباز مجموعه ورزشی سونی اریکسون انجام شد. این فیلم ماجرای یک خانواده ی ایرانی است که سالهاست به آلمان مهاجرت کرده و بین فرهنگ و گذشته ی ایرانی و وضعیت فعلی خود سردرگم است. پدر خانواده دارای قصابی است ولی پسر پا جای پدر نمیگذارد و طی اتفاقاتی با یک دختر آلمانی آشنا میشود.. میشاییل نیاورانی که از کودکی در اتریش بزرگ شده است و یک استندآپ کمدین شناخته شده در اتریش است به خوبی از پس نقش یک ایرانی که به گفته ی خودش در زمان شاه ژنرال مخصوص اعلیحضرت همایونی بوده است و در پنج رشته تحصیلی مدرک دارد و به شدت به گذشته ایران افتخار میکند، برآمده است. علی صمدی دیروز در این مراسم و پس از نمایش فیلم گفت که در طول ساخت فیلم همیشه نگران این بوده که مخاطبان آلمانی و ایرانی چه واکنشی نسبت آن دارند و پس از خنده هایی که گاهن به ریسه رفتن در طول فیلم بدل میشد امیدوار شده که شاید فیلم از پس ماجرا برآمده باشد. میشاییل نیاورانی در انتها از ایرانی ها خواست که لطفن از فیلم را برای دوستانشان کپی نگیرند!

http://filmfest.icserver13.de/typo3temp/pics/064915969b.jpg
علی صمدی احدی

به نظر خودم این فیلم واقعن دیدنیه! بخصوص برای کسی که با فرهنگ ایرانیها در مقابل فرهنگهای دیگه تماس داشته باشه که این نمودش ایرانی های خارج از کشوره، صحنه های آشنا و در عین حال فوق العاده نابی برای یک خنده ی حسابی هست! علی صمدی که برای فیلم قبلی خود «بچه های گمشده» که از سینما چهار هم پخش شده، نامزد جایزه ی امی شده بود، در مراسم اهدای جایزه ی برنهارد ویکی که چند هفته پیش و مقارن با حوادث پس از انتخابات ایران انجام شده بود با بستن دستبند سبز و سخنرانی کوتاه در اون مراسم توجه جامعه ی هنرمندان آلمان را به اتفاقات ایران جلب کرده بود. در انتها نکته یی که یکی از تهیه کنندگان فیلم به آن اشاره کرد این بود که میزان فروش فیلم در چهار روز ابتدایی نمایش، مدت اکران کلی فیلم را تعیین میکند. پس دوستان ساکن آلمان که پس از دیدن تریلر فیلم تصمیم به دیدن اون گرفتن، شاید بهتر باشه تا آخر همین هفته به تماشای فیلم برند. ا



1 Comments:

Blogger Unknown said...

به جای اين گونه کارهای مشکوک که چهره ايرانی را در خارج بد نشان می دهد بياييد و از گذشته ايران، از کورش، داريوش، از ميهن زيبايمان ايران فيلم بسازيد تا نسل جوان ايرانی ياد بگيرد به ايرانی بودنش افتخار کند. ولی اين را در قدرت شما نمی بينم. از همه جای اين تريلر بوی پليد و آزار دهنده خود کم بينی و ايران ستيزی می آيد. اين فيلم برای خودتان خوب است و برای آنهايی که سفارش آن را به شما داده اند. شما ايران و ايرانی را درست نمی شناسيد. و حتا اگر خاين نباشيد کار مزخرف و بدی را سر هم بندی کرده ايد. اين گونه پروژه ها در کشورهای ديگر برای کوچک شمردن اقليت ها هم انجام شده. در ايران احمدی نژاد دارد ريشه پارسی ايران را می کند و در خارج شما و بز هايی مانند جنابعالی.
اهورامزدا ايران را از دشمن، دروغ و خشکسالی نگاه دارد.

9:44 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Free counter and web stats